جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۵
کد خبر: ۶۶۲۹۹
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸
تهران در انتظار شهردار/2

شهردار آینده پایتخت فرصت آزمون و خطا ندارد

معصومه ابتکار گفت: شورای شهر چهارم باید شهرداری را انتخاب کند که با تجربه و توان آکادمیک خود توسعه شهر را رقم بزند نه شخصی که به دنبال آزمون و خطا باشد.

معصومه ابتکار دبیر کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در دوره سوم، در گفت و گو با خبرنگار شهر در مورد سابقه وجود کمیته ارزیابی شاخص های شهردار گفت: سابقه وجود چنین کمیته ای در ذهن بنده نیست، زیرا بنده در دوره های قبل حضور نداشتم. اما یک شهردار ویژگی هایی دارد که مهم ترین آن پاکدستی و تجربه است.

ابتکار در ادامه افزود: یک شهردار در صورتی می تواند شهر را به سمت توسعه حرکت دهد و به نیاز های شهروندان در تمامی ابعاد پاسخ دهد که دید و نگاه راهبردی و توان مدیریت راهبردی نسبت به مسائل اجتماعی و انسانی شهر داشته باشد.

دبیر کمیته محیط زیست شورای سوم شهر تهران در توضیح مطلب فوق عنوان کرد: توان و مدیریت راهبردی بدین معنا است که نگاه انسانی بر نگاه توسعه کالبدی و فیزیکی اولویت داشته باشد.

وی عنوان کرد: در راستای این اولویت بندی، مسائل محیط زیست نیز باید از میان شاخص های انسانی در راس باشد.

ابتکار خاطرنشان کرد: جهت دسترسی به اهداف فوق نگاه شهردار به مسائل شهری باید کیفی باشد نه کمی. یعنی صرفا در قالب افتتاح و ربان قیچی کردن برنامه های خود را پیش نبرد. کارهای و سیاست هایی را دنبال کند که به ارتقاء کیفیت زندگی مردم در شهر تهران کمک کند.

وی در انتها تاکید کرد:شورای شهر چهارم باید شهرداری را انتخاب کند که با تجربه و توان آکادمیک خود توسعه شهر را رقم بزند نه شخصی که به دنبال آزمون و خطا باشد. 

خبرهای مرتبط
نظر شما